Dersin Adı | Tıbbi Görüntülemede Örnek Olgu Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TGT 208 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste X ray cihazı, BT, MR, ultrasonografi, mamografi gibi cihazların yapısı, bakım, onarım ve kalibrasyonunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Cihaz parçaları, cihazların effektif kullanımı, cihazların bakım-onarım ve kalibrasyonu |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | OLGU 1 = Radyolojik cihaz yapıları ve çalışma prensipleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
2 | OLGU 2 = Radyolojik cihazlarda bakım onarım ve kalibrasyonun tanımı ve önemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
3 | OLGU 3 = Radyolojik cihazlarda bakım prosedürü ve kalite kontrol testleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
4 | OLGU 4 = Radyolojik cihaz arızaları ve teknisyen bazında çözüm önerileri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
5 | OLGU 5 = Radyolojide hasta ve hasta yakınları ile iletişimin önemi | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
6 | OLGU 6 = ETİK - Vaka tartışması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
7 | OLGU 7 = ETİK -Vaka tartışması | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
8 | arasınav | |
9 | OLGU 8 = Travma ve diğer acil vakalarda hastalara genel yaklaşım | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
10 | OLGU 9 = Baş-boyun ve iskelet sistemine ait acil vaka örnekleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
11 | OLGU 10 = Toraks- abdomende acil vaka örnekleri | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
12 | OLGU 11 = Radyolojik cihazlarda kullanım hataları ve sonuçları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
13 | OLGU 12 = Çalışma ortamında teknisyen bazında karşılaşılan problemler | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
14 | OLGU 13 = İş başvuruları | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
15 | Genel tartışma | Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 21 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest